Sprawozdanie Zarządu
Zakładu Wodociągów i Kanalizacji
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
w Mrągowie
z działalności za 2018 rok
Mrągowo 2019
- Charakterystyka jednostki
- Nazwa:
Zakład Wodociągów i Kanalizacji
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Siedziba:
11-700 Mrągowo, Osiedle Mazurskie 1A
- Forma prawna:
Spółka z ograniczoną odpowiedzialności
- Wysokość kapitału zakładowego:
13.757.500,00 złotych
Kapitał dzieli się na 275.150 udziałów, po 50,00 złotych każdy.
Wszystkie udziały należą do Miasta Mrągowo.
- Wysokość kapitału zapasowego:
6.131.111,47 złotych
Kapitał zapasowy został utworzony z podziału zysku netto za lata 1997–2017.
- Wysokość kapitału rezerwowego:
179.500,00 złotych ( kapitał rezerwowy przekazany w formie aportu lecz nie
zarejestrowany do końca roku 2018 w Krajowym Rejestrze Sądowym)
- Przedmiot działalności:
- a) produkcja i zaopatrzenie miasta w wodę,
- b) eksploatacja miejskiej sieci wodociągowej, studni publicznych oraz stacji uzdatniania wody,
- c) eksploatacja miejskiej kanalizacji sanitarnej, deszczowej i przepompowni ścieków,
- d) odbiór ścieków od dostawców i ich oczyszczanie,
- e) konserwacja urządzeń, remonty i odtwarzanie majątku eksploatacyjnego,
- f) wydawanie uzgodnień w zakresie budowy przyłączeń do sieci wodociągowo – kanalizacyjnej i dokonywanie odbioru urządzeń wodno-kanalizacyjnych,
- g) świadczenie usług w zakresie remontów, budowy i eksploatacji sieci i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
- h) uprawa roślin przemysłowych i inne uprawy rolne,
- i) działalność handlowa w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie działania Spółki,
- j) gospodarka leśna,
- k) szkółkarstwo leśne;
- l) wytwarzanie, przesyłanie, dystrybucja i handel energią elektryczną.
- Data rozpoczęcia działalności:
01 lipca 1996 rok
- Zarząd Spółki jest jednoosobowy i reprezentuje go:
mgr inż. Andrzej Wołosz – Dyrektor Zarządu Spółki
- Sytuacja majątkowa Spółki.
Wartość brutto środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych będących w dyspozycji Spółki wynosiła:
– na dzień 01-01-2018r. – 34.257.384,75 zł
– na dzień 31-12-2018r. – 35.464.470,19 zł
Zmiana wartości środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w roku obrachunkowym powstała w wyniku:
- Zwiększenia wartości o – 1.338.646,19 zł w związku z :
- a) przyjęciem na stan inwestycji własnych o wartości 1.216.202,19 zł, w skład,
których wchodzą:
– budynki, lokale oraz obiekty inżynierii lądowej i wodnej | – | 751.229,73 zł
|
– urządzenie techniczne i maszyny – 464.972,46 zł
- b) przyjęciem na stan środków bezpośrednio z zakupu o wartości – 19.380,00 zł w tym:
– budynki, lokale oraz obiekty inżynierii lądowej i wodnej – 6.450,00 zł
– urządzenia techniczne i maszyny – 12.930,00 zł
- c) przyjęcie na stan środków trwałych z leasingu finansowego:
– środki transportu – 103.064,00 zł
- Zmniejszenia wartości środków trwałych w roku obrachunkowym powstało w wyniku:
- a) w związku z likwidacją środków trwałych:
– urządzenia techniczne i maszyny – 32.696,96 zł
- b) w związku ze sprzedażą środków trwałych:
– środki transportu – 98.863,79 zł
Wartość netto środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych na
dzień 31-12-2018r. wynosiła 23.684.366,40 zł, w tym:
– grunty/prawo użytkowania wieczystego gruntów | – | 1.141.783,59 zł |
– budynki, lokale oraz obiekty inżynierii lądowej i wodnej | – | 15.445.093,48 zł |
– urządzenia techniczne i maszyny | – | 6.088.490,34 zł |
– środki transportowe | – | 959.741,65 zł |
– pozostałe środki trwałe | – | 42.737,76 zł |
– wartości niematerialne i prawne – 6.519,58 zł
Wartość majątku z zakresu infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej miasta Mrągowo, który Spółka dzierżawiła w roku 2018 wynosiła (brutto) 9.411,41 złotych.
III. Sytuacja finansowa i gospodarcza Spółki
Działalność Spółki za 2018r. zamknęła się zyskiem brutto w kwocie 1.075.069,14 zł
w tym:
1. | z działalności podstawowej, tj.:
sprzedaż wody i odbiór ścieków
|
zysk | – | 513.704,78 zł |
2. | z działalności dodatkowej, tj.:
– usługi budowlane i inne, – eksploatacja wodociągów i kanalizacji w gminie Mrągowo
– elektrownia fotowoltaiczna |
zysk zysk
zysk |
– –
– |
160.651,17 zł 102.269,98 zł
24.566,17 zł |
3. | z pozostałej działalności finansowej i operacyjnej | zysk | – | 273.877,04 zł |
Po odliczeniu obowiązkowych obciążeń podatkowych wyniku finansowego w wysokości 215.942,00 złotych, zysk netto wyniósł – 859.127,14 zł.
W 2018 roku uzyskano przychody ogółem w kwocie 10.917.656,03 zł. Ich głównym źródłem była dostawa wody i odbiór ścieków w mieście Mrągowo na kwotę 7.504.340,95 zł, co stanowi 68,74 % całości przychodów.
W roku 2018, w porównaniu do roku 2017 ilość sprzedanej wody wzrosła o 3,3 %, w tym:
– w mieście Mrągowo sprzedaż wody wzrosła o 3,6 %
– w gminie Mrągowo sprzedaż wzrosła o 1,9 %
Ilość odebranych ścieków uległa zwiększeniu o 1,5% w tym:
– z terenu miasta Mrągowo ilość odbieranych ścieków zwiększyła się o 1,7 %
– z terenu gminy Mrągowo ilość odbieranych ścieków spadła o 2,5 %
Porównanie ilościowe sprzedaży wody i ścieków za rok 2018 do roku 2017 z podziałem na grupy odbiorców przedstawia tabela.
Woda | Ścieki | ||||||||||
Lp | Kategoria
odbiorcy |
2017r.
m3 |
%
w 100 |
2018r.
m3 |
%
w 100 |
wzrost%
05:03 |
2017r
m3 |
%
w 100 |
2018r.
m3 |
%
100 |
wzrost %
10:8 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
1. | Gospodarstwa domowe | 807.351 | 76,3 | 821.580 | 75,2 | 101,8 | 643.097 | 71,4 | 654.514 | 71,5 | 101,7 |
2. | Pozostali | 250.615 | 23,7 | 271.022 | 24,8 | 108,1 | 258.131 | 28,6 | 261.183 | 28,5 | 101,2 |
Razem: | 1.057.966 | 100 | 1.092.602 | 100 | 103,3 | 901.828 | 100 | 915.697 | 100 | 101,5
|
Przychody z działalności pozostałej, w zakresie eksploatacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych na obszarze gminy Mrągowo wzrosły w stosunku do roku 2017 o 10,1 % i wyniosły 2.149.820,49 zł, co stanowi 19,69 % całości przychodów Spółki.
Inne źródła przychodów to:
– przychody z działalności pozostałej obejmującej roboty odpłatne – 743.338,06 zł ( 6,81% całości przychodów)
– przychody z elektrowni fotowoltaicznej – 118.156,71 zł ( 1,08 % całości przychodów),
Na dzień 31.12.2018 roku Spółka posiada nie zbyte świadectwa pochodzenia w ilości
113,404 MWh energii elektrycznej wytworzonej z odnawialnych źródeł energii o
wartości 17.722,78 zł. Świadectwa zostały wycenione zgodnie z obowiązującą ceną
rynkową na dzień wydania przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki świadectw
pochodzenia.
– przychody finansowe – 12.967,68 zł (0,12 % całości przychodów )
– pozostałe przychody operacyjne – 389.032,14 zł (3,56 % całości przychodów )
Pozostałe przychody operacyjne to m.in. wartość odpisów amortyzacyjnych (330.410,52 zł) od środków trwałych wytworzonych ze środków pozyskanych na modernizację oczyszczalni ścieków w Polskiej Wsi, budowę elektrowni fotowoltaicznej oraz na utworzenie stanowiska pracy z Państwowego Urzędu Pracy.
Przychody finansowe stanowią otrzymane odsetki od środków pieniężnych ulokowanych na rachunkach bankowych – w kwocie 11.968,25 zł, oraz odsetki od należności nie zapłaconych w terminie – w kwocie 999,43 zł.
Ogółem koszty działalności Spółki w 2018 roku wyniosły 9.842.586,89 tys. zł.
Przeważająca część kosztów związana jest z działalnością podstawową Spółki, tj. dostawą wody i odbiorem ścieków. Ich wartość w roku 2018 wynosiła 6.896.915,89 zł co stanowi 70,07 % ogółu kosztów Spółki.
Koszty działalności pozostałej, obejmującej roboty odpłatne i działalność w zakresie eksploatacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych na obszarze gminy Mrągowo wyniosły 2.945.671,00 zł i stanowiły 29,93 % całości kosztów.
W roku 2018 Spółka kontynuowała spłatę pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie ( kwota początkowa- 3.800.000,00 zł.) na realizację inwestycji pod nazwą „ Modernizacja oczyszczalni ścieków i systemu kanalizacyjnego dla Miasta Mrągowo” oraz kredytu inwestycyjnego pozyskanego w Banku Gospodarstwa Krajowego Oddział w Olsztynie (kwota początkowa – 1.037.775,22 zł) na zadanie inwestycyjne pod nazwą „ Budowa elektrowni fotowoltaicznej w Polskiej Wsi”. Na dzień 31.12.2018r. kwoty pozostałe do spłaty wynoszą:
– 2.072.635,00 zł – pożyczka z WFOŚiGW w Olsztynie,
– 475.775,47 zł – kredyt inwestycyjny z BGK Oddział w Olsztynie.
Koszt obsługi pożyczki w 2018 roku wyniósł 424.580,55 zł ( w tym 41.960,55 zł odsetki).
Natomiast koszt obsługi kredytu inwestycyjnego wraz z odsetkami zaciągniętymi na realizację inwestycji w 2018 roku wyniósł 189.425,19 zł ( w tym odsetki 16.502,19 zł).
Ponadto w 2018 roku Spółka zaciągnęła kredyt w Banku Gospodarstwa Krajowego na następujące inwestycje:
– „ Rozbudowa budynku biurowego o zaplecze laboratoryjno – techniczne dla potrzeb SUW w Mrągowie oraz na budowie zjazdu i przebudowie dróg wewnętrznych SUW” – kredyt inwestycyjny pozyskany z Banku Gospodarstwa Kredytowego w Olsztynie:
– wartość kredytu 640.000,00 zł
– kwota wykorzystanego kredytu na dzień 31.12.2018 r. – 383.776,98 zł
– „Modernizacja i rozbudowa urządzeń systemu kanalizacyjnego i wodociągowego Aglomeracji Mrągowo” – kredyty inwestycyjne pozyskane z Banku Gospodarstwa Kredytowego w Olsztynie:
– kredyt inwestycyjny:
– wartość kredytu – 3.000.000,00 zł
– kwota wykorzystanego kredytu na dzień 31.12.2018 r. – 148.249,58 zł
– kredyt unijny pomostowy:
– wartość kredytu – 8.458.869,21 zł
– kwota wykorzystanego kredytu na dzień 31.12.2018 r. – 840.080,98 zł
– kredyt obrotowy nieodnawialny:
– wartość kredytu – 2.927.759,00 zł
– kwota wykorzystanego kredytu na dzień 31.12.2018 r. – 227.316,03 zł
- Wskaźniki finansowe i efektywności działalności Spółki.
Wyniki działalności gospodarczej, sytuację majątkową i finansową Spółki za 2018rok charakteryzują poniższe wskaźniki.
Lp | Treść | Jednostka miary | Rok
2017 |
Rok
2018 |
Zmiany
|
Wskaźniki rentowności | |||||
1 | Zyskowność sprzedaży
(zysk netto: przychody – sprzedaż towarów) |
% | 9,90 | 8,16 | -1,74 |
2 | Zyskowność kapitałów
(zysk netto: kapitał podstawowy) |
% | 7,20 | 6,24 | -0,96 |
3 | Zyskowność majątku
(zysk netto: aktywa) |
% | 3,49 | 2,86 | -0,63 |
Bieżąca płynność finansowa | |||||
4 | Płynność bieżąca
(aktywa obrotowe i zobowiązania) |
wielokrotność | 1,70
|
1,24
|
-0,46
|
5 | Pokrycie zobowiązań środkami pieniężnymi
(środki pieniężne i zobowiązania krótkoterminowe) |
% | 101,53 | 73,57 | -27,96 |
6 | Cykl inkasa należności
(należność x 365 : przychody) |
dni | 28 | 33 | +5 |
7 | Szybkość spłaty zobowiązań
(zobowiązania z tytułu dostaw robót i usług x 365 : koszty) |
dni | 8 | 13 | +5 |
Wskaźniki obsługi zadłużenia | |||||
8 | Ogólny poziom zadłużenia
(zobowiązania : aktywa) |
% | 14,73 | 9,92 | -4,81 |
9 | Pokrycie majątku kapitałami własnymi
(kapitały własne : majątek ogółem) |
% | 77,45
|
76,31 | -1,14 |
10 | Relacja zobowiązań do kapitałów
(zobowiązania : kapitał własny) |
wielokrotność | 0,21 | 0,14 | – 0,07 |
11 | Trwałość struktury majątku
(majątek trwały : aktywa ogółem) |
% | 91,24 | 90,62 | -0,62 |
12 | Efektywność kosztów pracy
(przychody : wynagrodzenia) |
tys. zł | 3,40 | 3,31 | -0,09 |
13 | Poziom efektywności gospodarowania
(przychody : przeciętny stan zatrudnienia) |
tys. zł | 170,07 | 182,60
|
+12,53 |
Zyskowność sprzedaży, która pokazuje efekty sprzedaży w stosunku do kosztów wytworzenia – spadła o 1,74 %. Wskaźnik płynności bieżącej uzyskał w roku 2018 wartość 1,24 i kształtował się na zadawalającym poziomie z punktu widzenia zdolności do pokrycia zobowiązań. Jego wielkość oznacza, że w roku 2018 aktywa obrotowe pokrywają bieżące zobowiązania w 124 %.
W porównaniu do roku 2017 nastąpił niewielki spadek tj. o 0,96%v zyskowności kapitału, a zyskowność majątku utrzymała się na poziomie roku 2017.
Przeciętny okres wpływu należności do Spółki w 2018 roku wyniósł 33 dni.
Wskaźnik ogólnego zadłużenia w roku 2018 dowodzi, że zobowiązania stanowiły 9,92% całości aktywów (udział zobowiązań w finansowaniu majątku). Wskaźnik ten zmalał w porównaniu do roku 2017 o 4,81%.
Efektywność kosztów pracy w stosunku do roku 2017 nie uległa zmianie, natomiast wzrósł poziom efektywności gospodarowania z 170,07 tys. zł w roku 2017 do 182,60 tys. zł w roku 2018 – wzrost o 12,53 tys. zł. Oznacza to, że wzrost sprzedaży został zrealizowany przy stosunkowo niewielkim wzroście zatrudnienia w porównaniu do roku 2017.
Dokonując ogólnej oceny efektywności działalności finansowej i gospodarczej na podstawie przedstawionych wskaźników należy stwierdzić, że nie istnieją zagrożenia dla prawidłowego funkcjonowania Spółki.
Wszystkie z przedstawionych wskaźników pozytywnie obrazują sytuację majątkową i finansową Spółki.
- Działalność inwestycyjna i remontowa Spółki.
Ogólna wartość zrealizowanych w roku 2018 inwestycji wyniosła – 3.071,8 tys. zł.
W tym:
– nakłady poniesione na gospodarkę ściekową wyniosły – 2 190,4 tys. zł,
– nakłady poniesione na gospodarkę wodociągową – 881,4 tys. zł,
Nakłady poniesione w ramach inwestycji „ Modernizacja i rozbudowa urządzeń systemu kanalizacyjnego i wodociągowego Aglomeracji Mrągowo” wyniosła 1.688,1 tys. zł.
W stosunku do roku 2017 wartość zrealizowanych inwestycji wzrosła o 1.833,3 tys. zł. (wzrost o 248%)
W roku 2018 zostało zakończonych i przekazanych do eksploatacji 12 zadań o łącznej wartości 1.338,7 tys. zł ( w tym 1 zadanie inwestycyjne rozpoczęte w latach poprzednich)
Zakończone w roku 2018 inwestycje to:
- W zakresie infrastruktury kanalizacyjnej:
– modernizacja kolektora sanitarnego ul. Harcerska – 18,0 tys. zł
– budowa sieci kanalizacji sanitarnej ul. Okulickiego – 79,5 tys. zł
– monitoring i sterowanie przepompowniami strefowymi – 465,0 tys. zł
– zakup samochodu asenizacyjnego – 103,1 tys. zł
- W zakresie infrastruktury wodociągowej:
– budowa sieci wodociągowej ul. Okulickiego – 53,0 tys. zł
– budowa studni głębinowej 5A – 167,4 tys. zł
- Modernizacja i rozbudowa budynku administracyjno – socjalnego – 433,3 ty. zł
- Inne zakupy inwestycyjne – 19,4 tys. zł
W ramach prac konserwacyjnych i remontowych na sieci i przyłączach wodociągowych i kanalizacyjnych:
– wymieniono 150 wodomierzy,
– wymieniono 6 hydrantów p. pożarowych,
– wymieniono 11 nadbudów studni rewizyjnych na sieci kanalizacyjnej.
Ponadto:
– usunięto 41 awarii sieci wodociągowych, z czego 19 to awarie sieci o przekroju
100 mm i powyżej,
– usunięto 178 awarie na sieci kanalizacji sanitarnej.
Żadna z wymienionych awarii nie spowodowała zanieczyszczenia środowiska naturalnego, a przerwy w dostawie wody i odbiorze ścieków nie były dłuższe niż 12 godzin.
- Zatrudnienie i fundusz wynagrodzeń
Na dzień 01 stycznia 2018r Spółka zatrudniała – 60 osób.
Stan zatrudnienia na koniec roku 2018 wynosił – 60 osób.
Zatrudnienie w wymiarze etatów w Spółce w latach 2017-2018 przedstawia tabela.
Lp. | Wyszczególnienie | 2017r. | 2018r. | 4:3 |
Grup zatrudnienia | Etaty | Etaty | (%) | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Stanowiska
nierobotnicze |
12,16 | 11,84 | Spadek
0,98 |
2 | Stanowiska
robotnicze |
45,75 | 45,75 | 0 |
OGÓŁEM |
57,91 |
57,59 |
Spadek
0,99 |
Średni staż pracy pracowników w Spółce wynosi 16 lat (na stanowiskach nierobotniczych 13 lat i na stanowiskach robotniczych 16 lat). Średni wiek załogi wynosi 50 lat.
Z uwagi na specyfikę działalności Spółki największą grupę stanowili pracownicy z wykształceniem średnim i zasadniczym zawodowym (82 %).
Przeciętne wynagrodzenie pracowników w roku 2018 wyniosło 4.549,70 zł, co daje wzrost o 10,9 % w stosunku do przeciętnego wynagrodzenia w roku 2017r.
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych w 2018 roku został naliczony w wysokości 68,4 tys. zł. Dodatkowo, uchwałą Zgromadzenia Wspólników, fundusz został zasilony kwotą w wysokości 50,0 tys. zł pochodzącą z podziału zysku za rok 2017.
Środki z tego funduszu zostały przeznaczone na:
– wypoczynek pracowników i ich rodzin,
– świąteczne bony towarowe,
– sport i rekreacje.
Podział środków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych dokonywany jest przez Komisję Socjalną wybraną przez pracowników Spółki na trzyletnią kadencję.
VII. Ochrona środowiska
Jakość ścieków oczyszczonych odprowadzanych z Miejskiej Oczyszczalni Ścieków w Polskiej Wsi do odbiornika określona jest w decyzji pozwoleniu wodnoprawnym, wydanym przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego z dnia 22.12.2014r, znak.ROŚ.6341.2.23.2014 DO 31.12.2024r
Zgodnie z warunkami określonymi w decyzji w 2018 roku wykonano 12 analiz ścieków surowych i oczyszczonych pobieranych w cyklu dobowym i w sposób proporcjonalny do przepływu.
Analizy wykazały, że procent redukcji zanieczyszczeń w ściekach oczyszczonych odprowadzanych do odbiornika po oczyszczeniu w Miejskiej Oczyszczalni Ścieków wynosił odpowiednio:
- ChZT – procent redukcji – 97,71 %
- BZT5 – procent redukcji – 99,72 %
- Zawiesina ogólna – procent redukcji – 99,32 %
- Azot ogólny – procent redukcji – 91,67 %
- Fosfor ogólny – procent redukcji – 92,68 %
Także w zakresie ilości odprowadzanych ścieków warunki decyzji były dotrzymane, bo dopuszczalna dobowa ilość ścieków odprowadzanych z oczyszczalni do gruntu określona jest na poziomie Qśr = 4.500 m3/d podczas gdy we wzmiankowanym okresie odprowadzono Qd = 3 461,31 m3/d.
Z tytułu opłat za odprowadzania ścieków oczyszczonych do odbiornika (grunt) oraz poboru wody głębinowej, Spółka odprowadziła do Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie kwotę w łącznej wysokości – 201 895 zł, w tym za odprowadzenie ścieków 64 380 zł ( wzrost w stosunku do roku 2017 o 50%) za pobór wód 137 515 zł. ( wzrost w stosunku do roku 2017 o 46%). W związku z obowiązywaniem nowego Prawa Wodnego i wprowadzenia nowej kategorii opłat oraz zmiany sposobu obliczania dotychczasowych opłat, w stosunku do roku 2017 koszty związane z opłatami za pobór wody i odprowadzanie ścieków ogółem wzrosły o 47% tj. o 64 973 zł.
VIII. Kontrola jakości wody
W roku 2018 Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Mrągowie regularnie kontrolował jakość wody dostarczanej mieszkańcom miejską siecią wodociągową. W roku 2018 pobrano i zbadano 20 prób wody pod względem bakteriologicznym i 22 próby pod względem fizykochemicznym. W żadnej z badanych prób nie stwierdzono przekroczeń dopuszczalnych wartości badanych parametrów.
- Zdarzenia mające wpływ na działalność gospodarczą Spółki.
- Awarie.
W roku 2018 nie wystąpiły awarie oraz inne zdarzenia mające znaczący wpływ na funkcjonowanie Spółki oraz jej otoczenie.
- Kontrole.
Spółka była kontrolowana przez Państwową Stację Sanitarno –Epidemiologiczną, Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, Urząd Skarbowy w Kętrzynie, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.
Stałą kontrolę nad działalnością Spółki sprawowała Rada Nadzorcza Spółki.
- Inne.
Obecnie w mieście Mrągowo obowiązuje taryfa zatwierdzona decyzją Państwowego Gospodarstwa Wody Polskie nr. BI.RET.070.687.2018, (na podstawie art.24c ust 1 i 2 w związku z art. 24b ust. 1 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. poz.328 ze zm.). Czas obowiązywania taryfy wynosi 3 lata tj. od 11.06.2018r. do 11.06.2021r.
Zatwierdzona wysokość cen i stawek opłat za dostarczoną wodę i odprowadzane ścieki w poszczególnych okresach wynosi:
– okres od 11.06.2018r. do 11.06.2019r.
Lp. | Taryfowa
grupa odbiorców |
Wyszczególnienie | Cena/stawka | Jednostka miary | |
netto | brutto1 | ||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Wszyscy odbiorcy wody | 1) cena 1m3 dostarczonej wody | 2,39 | 2,58 | zł/m3 |
2) stawka opłaty abonamentowej | 7,02 | 7,58 | zł/odbiorcę/m-c |
Lp. | Taryfowa
grupa odbiorców |
Wyszczególnienie | Cena/stawka | Jednostka miary | |
netto | brutto1 | ||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Wszyscy dostawcy ścieków | cena 1m3 odprowadzonych ścieków | 5,03 | 5,43 | zł/m3 |
– okres od 11.06.2019r. do 11.06.2020r.
Lp. | Taryfowa
grupa odbiorców |
Wyszczególnienie | Cena/stawka | Jednostka miary | |
netto | brutto1 | ||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Wszyscy odbiorcy wody | 1) cena 1m3 dostarczonej wody | 2,53 | 2,73 | zł/m3 |
2) stawka opłaty abonamentowej | 7,34 | 7,93 | zł/odbiorcę/m-c |
Lp. | Taryfowa
grupa odbiorców |
Wyszczególnienie | Cena/stawka | Jednostka miary | |
netto | brutto1 | ||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Wszyscy dostawcy ścieków | cena 1m3 odprowadzonych ścieków | 5,42 | 5,85 | zł/m3 |
– okres od 11.06.2020r. do 11.06.2021r.
Lp. | Taryfowa
grupa odbiorców |
Wyszczególnienie | Cena/stawka | Jednostka miary | |
netto | brutto1 | ||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Wszyscy odbiorcy wody | 1) cena 1m3 dostarczonej wody | 2,74 | 2,96 | zł/m3 |
2) stawka opłaty abonamentowej | 7,98 | 8,62 | zł/odbiorcę/m-c |
Lp. | Taryfowa
grupa odbiorców |
Wyszczególnienie | Cena/stawka | Jednostka miary | |
netto | brutto1 | ||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Wszyscy dostawcy ścieków | cena 1m3 odprowadzonych ścieków | 6,02 | 6,50 | zł/m3 |
W roku 2018 Spółka dokonała odbioru 8 przyłączy wodociągowych, i 7 przyłączy kanalizacji sanitarnej w mieście Mrągowo.
Wydanych zostało 30 warunki techniczne na podłączenie obiektów budowlanych do sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w mieście Mrągowo.
W roku 2018 nie wystąpiły w Spółce zdarzenia trudne do przewidzenia i niezwiązane z ogólnym ryzykiem gospodarowania. Nie wystąpiły umowy dotyczące przyszłych dostaw i świadczeń, które niosłyby za sobą ryzyko strat, nie udzielono też żadnych poręczeń i gwarancji. Nie stwierdzono zjawisk i zdarzeń wskazujących na naruszenie prawa.
Spółka może kontynuować swoją działalność w latach następnych, posiada zbyt na wykonywane usługi, posiada płynność finansową i sprawne zaplecze techniczne.
Mrągowo, dnia 15.02.2019 rok
Dyrektor Zarządu Spółki
mgr inż. Andrzej Wołosz
Ostatnio zaktualizoany: 29 września 2020 przez Jarosław Grabowski